Melodifestivalen 2009 - Deltävling 2, Skellefteå

Nu ska jag skriva lite om vad jag tyckte om deltävling 2 i Skellefteå. Denna gången använder jag mig av "Rösta på din favorit" Saken i schlagerbibeln.. Någon kanske fattar?


1. Show me Heaven - Lili & Susie
Låten: 4
Kläderna: 3
Budskapet: 2
Showen: 5
Sammanlagt: 14
Kommentar: Jag trodde de skulle göra en flopp. Men det blev hur lyckat som helst! Fick igång mig iallafall, den gav energi och en sak.. Vem är vem av systrarna? Jag älskar iallafall denna och hoppas på att den går vidare till globen. Dom fick min röst!


2. Jag ska slåss i dina kvarter - Lasse Lindh & Bandet
Låten: 1
Kläderna: 2
Budskapet: 2
Showen: 1
Sammanlagt: 6
Kommentar: Uhh segt och platt. Finns inte så mycket jag kan säga, håller fast vid vad jag skrev innan om dom..


3. Never Been Here Before - Jennifer Brown
Låten: 2, 5
Kläderna: 3
Budskapet: 5
Showen: 2
Sammanlagt: 12, 5
Kommentar: Jag som totalt älskade denna innan när jag bara hade hört 60sek av låten. Nu föll den pladask och blev platt. Gripande men lite platt och tråkig. Budskapet kom fram, "Never Been Here Before" Så sant så, hon aldrig varit med i melodifestivalen tidigare.


4. 1000 Miles - H.E.A.T
Låten: 3
Kläderna: 2
Budskapet: 3
Showen: 4
Sammanlagt: 12
Kommentar: Åhhh jag förväntade mig mer ös på refrängen men det kom aldrig riktigt.. Kläderna fick minus när en av bandmedlemmarna hade tights på sig... Det var inte snyggt! Och en hade bar överkropp... Hmmm.. Sångaren sjunger som en guuuuuuud! Han är söt och charmig!


5. Kärlekssång från mig - Markoolio
Låten: 5
Kläderna: 5
Budskapet: 2
Showen: 5
Sammanlagt: 17
Kommentar: Charmigt, gulligt och Markoolioish. Jag trodde helt seriöst att han som brann på scenen bara råkade tända eld på sig själv.. Och ingen gjorde något.. Fick lite panik men insåg snabbt ironin och humorn i det och att det faktiskt skulle vara så. Heja Markoolio! Saknade dock Dea och Jessica här.


6. It's my life - Amy Diamond
Låten: 5
Kläderna: 5
Budskapet: 5
Showen: 5
Sammanlagt: 20
Kommentar: Visst jag förväntade mig något mer vuxet. Men jag älskar Amy! Kläderna i början var supersnygga! De andra kläderna hoppas jag dock att Amy byter ut.. Jag röstade på Amy.. Men hon gick inte till globen men till andra chansen och blev den internationella jurynsval! Heja Amy!


7. What If - Cookies N Beans
Låten: 5
Kläderna: 3
Budskapet:
5
Showen: 2
Sammanlagt: 15
Kommentar: Jag älskar texten och älskar refrängen! Bra, mycket bra!! Men vad hände? De skulle gått vidare till andra chansen åtminstonde... Showen kunde de gjort lite mer i... Känns som om man ville sätta eld i baken på dom!


8. Hope & Glory - Måns Zelmerlöw
Låten: 5 (1 poäng till Måns, 4 poäng till Anna som körade på förinspelad körsång)
Kläderna: 3
Budskapet: 1
Showen: 3
Sammanlagt: 12
Kommentar: Ingen bra låt alls. Tråkig, ingen Cara Mia. Inte ens i närheten av hur bra den är. Porrhögen var bäst. Anorah var bäst. Måns. Nej.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0