Melodifestivalen - Deltävling: 1 - Göteborg

Nu ska jag berätta vad jag tyckte om melodifestivalen igår, eller artisterna och allt kring dom!


1. Tick Tock - Nina Söderquist

Kommentar: Början är grym sen när eld och gud vet vad! Sen lite efter början så kommer det riktiga! Den sätter sig som klister på hjärnan. Helt fantastisk låt och Nina är skit grym!!!!! Hon har varit bland mina favoriter i år. Live är den fantastisk, man hör inte riktigt alla ljudeffekter. Men allt är bättre live men grymt Nina! Den skulle gått vidare, höll på den så sjukt mycket men.. Det finns andra tillfällen och Nina måste vara med i melodifestivalen igen! Grymt med dansarna och hela paketet!
Betyg: 4/7

Kläderna: Läder kan vara grymt, visst Nina passar bra i det. Men näe jag är inte så förtjust i läder faktiskt men vad är mer rock'n'roll än läder?!
Betyg på kläderna: 3/5


2. Welcome to my life - Jonathan Fagerlund
Kommentar: Att han enbart har tjejet förstår man, annars skulle nog alla ta för givet att hahn är bög. Uttalningen av engelska är riktigt dålig, Nanne är tillochmedbättre!!! Och hon är sämst. Låten kan dock sätta sig på hjärnan. Jonathan är dock en trevlig liten pöjk men nä kommer glömma bort denna låten... Hur gick den nu igen?!
Betyg: 1/5
Kläderna: Finns inte så mycket att bedöma. Enkelt.. Lite tråkigt...
Betyg på kläderna: 1/5


3. Med hjärtat fullt av ljus - Shirley Clamp
Kommentar: Shirley är helt fantastisk!!! Men denna känns platt och tråkig. När ska Shirley sjunga något som inte har något med kärlek kärlek kärlek att göra? Grym röst, grymt nummer.. Men låten nä.. Kom igen Pling du har gjort bättre!!! Visst texten är fin.. Men jag tror att musiken förstår helheten av känslan Shirley försöker förmedla. Fin låt, tråkig musik. Ville dra ut låten så det blev en "WOW-effekt" för den räckte inte hela vägen fram. Dock skulle den gått vidare.
Betyg: 3/5
Kläderna: Sjukt snygg klänning! Men vart tog allt glitter vägen?!?!?!?!?!?!
Betyg på kläderna: 4/5


4. Jag tror på oss - Scotts
Kommentar: A Bengtzinglåt gone REALLY bad! Dåligt dåligt dåligt! Som Mika sa, kopia av Face 84 från förra året... Dock plus för kören! Denna låten fick Bengan före Scotts men tackade nej.. Hon skulle gjort den så sjukt mycket bättre...
Betyg: 1/5 (Till kören...)
Kläderna: De var la helt okej faktiskt. Synd att det inte finns lika mycket variation i männens kläder som kvinnornas...
Betyg på kläderna: 3/5


5. You're my world - Emilia
Kommentar: boooooriiiiiiiiiiiiiiiiiing. Jag har sagt att jag älskade Emilia, det var förut. Not anymore... Helt fel låt som fick vidare. Emilia är en tråkig och väldigt sur person.. Så har jag uppfattat det iallafall......
Betyg: 1/5
Kläderna: Fint med guld.. Glitter.. Men nja.. Inte så fin tycker inte jag. Helt okej dock.
Betyg på kläderna: 2/5


6. Stay the night - Alcazar
Kommentar:
AHHHHHHHHHHIIIIIIIIHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hela Scandinavium stod upp och dansade!!! Alla sjöng med, så fort lärde de sig refrängen. Bästbästbästbästbästbästbäst!!! ÅRETS VINNARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ÅHHHHHHHHHH Jag älskar älskar älskar älskar!!
Staaay the night, wont you stay the night? Denna kommer jag knarka i evigheter!! ALCAZAR!!! ALCAZAAAR!!!
Betyg: 5/5
Kläderna: SJUKLIGT SNYGGA OCH ROSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ÄLSKA!!!!!!!!!!!!!!!
Betyg på kläderna: 5/5


7. Snälla Snälla - Caroline af Ugglas
Kommentar: Caroline är grym grym live!!! Dock liite seg låt. Men grym!!! Jag gillar't mycket! Också att hon hade gummistövlar på sig, hon vågar vara sig själv och det beundrar jag sjukt mycket!
Betyg: 4/3
Kläderna: Nattlinne och stövlar.. Ja... No comment ;-)
Betyg på kläderna: 1/5


8. Disconnect me - Marie Serneholt
Kommentar: Väldigt seg början. Lite seg och jag vet inte riktigt. Efter en stund så blir den något bättre. Delar är skit grym och refrängen är bra men inte bäst. Bästa körerskorna kör på den! Ett plus! Den når inte riktigt fram. Dock är den way better live!!
Betyg: 1,5/5
Kläderna: Har suttit och funderat sen igår vad kläderna påminde mig om... En lampskärm! Överdelen var snygg, och visst är det snygg när kläderna rör sig, som Perrellis klänning förra året. Men nä är inget stort fan till dessa.. Men den funkar suveränt med numret.
Betyg på kläderna: 2/5


Kommentarer
Postat av: adele

Heja Alcazar!

2009-02-08 @ 17:18:07
URL: http://schlagerlicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0