Melodifestivalstider och glitter och glamour!


Såg nyss det här klippet på schlagerprinsessans blogg och dog totalt och blev helt varm inombords av glädje!
Det är mello tider och som vi har väntat! Jag andas verkligen och lever melodifestivalen, dock har jag tonat ner allt tjat om melodifestivalen iår för alla bara suckar, men vet ni vad! Jag skiter i det och ska tjata hål i huvudet på folk! Så stå ut!

Alcazar
är jag helt övertygad om att de kommer gå vidare direkt till globen! De är disco, glamour och melodifestivalen! Alcazar har jag föjt sen.. 2003 I think? Och de växer i mina ögon. Börjar smått förälska mig i Lina Hedlund!!! Hon är fantastisk.. Tess med för den delen!! Och Andreas.. Jag är en typisk schlagermänniska, jag gillar alla artisen i melodifestivalen, iallafall de som är just "Typiska" för melodifestivalen. Min idol sen år tillbaka är ju självaste Schlagerdrottningen herself! Nanne Grönvall! Dock har jag två idoler. Nanne och Anna "Anorah" Nordell. Anna körade bakom Charlotte Perrelli 2008, även fast hon inte syndes i bild så körade hon bakom Charlotte. Anna har också medverkat i finska och danska melodifestivalen och dessutom körade hon för ett bidrag i finska melodifestivalen i år. Tillsammans med hennes kusin Jeanette Olsson. Sen en annan favorit är Britta Bergström, hon har faktiskt körat i danska melodifestivalen i år. Men Britta har körat i melodifestivalen sedan 1996! Då körade hon bland annat bakom Nanne. Hopps sjukt mycket på att Britta körar bakom Sarah Dawn Finer och Jennifer Brown iår! Blir galen utan Britta!

Nej nu blir det sängen för lilla mig. Blir att läsa "Schlagerbibeln" igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0