Om låtarna i Skellefteå, melodifestivalen 2009

Förlåt för dålig uppdatering! Har varit upptagen med att vara sjuk osv.

Nu ska jag skriva lite om vad jag tycker om morgondagens tävlande i melodifestivalen 2009 i Skellefteå. Eller snarare låtarna som man får höra 60sekunder av på svts hemsida!


Jennifer Brown - Never Been Here Before
Kommentar: Jag gillar denna låten sjukt mycket. Trovärdig, gripande och framför allt så sätter den sig på hjärnan! Heja Jennifer! Dock vet jag inte hur den blir live.. Vi får helt enkelt ta och se!
Betyg än länge: 4/5


Lili &Susie - Show Me Heaven
Kommentar: Alltså jag förväntade mbubblest mer "Vuxet". Denna platsar mer till bubbles än två vuxna.. De är.. 40..?... 50 år? Dock älskar jag den för den sätter sig på hjärnan.. Jag sitter och tänker på vad de kommer ha på sig.. Om man blickar tillbaka på deras tidigare medverkreationerfestivalen hade de ganska.. Udda.. Undra var det blir.. Nyfiken som tusan här!
Betyg än så länge: 3/4


Markoolio - Kärlekssång från mig
Kommentar: Jag skrattade när jag hörde den. Detta ska vara Markoolios seriösa försök i att göra en seriös låt och dessutom göra en ballad. Dock kan jag inte ta detta seriöst. Jag saknar den gamla Markoolio! Men gullgull låt. Men nja, den platsar inte i gloven och absolut inte i ESC.
Betyg än så länge: 2/5


Amy Diamond - It's My Life
AmyKommentar: Åh nej nej nej nej! Jag trodde Amy skulle försöka göra något mer vuxet. Jag är ett stort fan av Amy och har varit det sedan 2005 men nejnejnej för låten! Den kan gå hem eftersom Amy är så charmig.. Vi får se hur hon presterar och helheten på lördag.
Betyg än så länge: 2/5


H.E.A.T - 1000 Miles
Kommentar: Jag fullkomligt älskar den här! Jag älskar rock! Denna superbra och sångaren är grym! Blir häftigt att se vilka metoder de tar till imorgon. Det bli nog många höga toner, mycket eld och deffinitivt mycket power! Bra!
Betyg än så länge: 4/5


Lasse Lindh & Bandet - Jag Ska Slåss I Dina Kvarter
Kommentar: NEEEJ NEEEEEEEEJ! Någon som minns förra året med Patrik Isaksson & Bandet?! Lasse, SKAFFA NÅGOT NYTT OCH INTE SNO NÅGON ANNANS!
Betyg än så länge: 0/5


Måns Zelmerlöw - Hope & Glory

Kommentar: Sorry men detta kan bli Måns fall.. Pladask ner.. Liksom folk kan inte lyssna på låten flera gånger för att älska den, man hör den en gång, då bedöms den på en lyssning! Måns kanske går vidare pga sina fans. Vi får se. Inte stort fan av denna låten.
Betyg: 1/5


Cookies N Beans - What If
Kommentar: Lite seg i början.. Men sen så älskar jag den! Jag som älskar Dolly Parton och Jill Johnson! HEJA!!!
Betyg: 4/5


Enligt mig så kommer Jennifer Brown, H.E.A.T och Cookies N Beans gå vidare till finalen. Eller någon av dom..
Vi får se hur jag känner imorgon om detta! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0